Navigatie

Algemene voorwaarden

Hieronder vind je de algemene voorwaarden voor :

- Aan- en verkoop van kledij , accessoires , speelgoed en andere artikelen ( nieuw - tweedehands - outlet ) die te koop worden aangeboden via de webshop "Het Girafje"
- Onze andere verkoopkanalen die aangewend worden door ons , zoals onze Facebookpagina "Het Girafje pre-loved second hand store" , Facebook groep "Het girafje veilingen" of via onze winkel.

Artikel 1. Verkoper
Het Girafje (verder wordt naar Het Girafje verwezen als zijnde de `Verkoper`) BTW nummer is BE 0535 540 364

Artikel 2. Verkoopsovereenkomst
De verkoopsovereenkomst komt tot stand tussen Het Girafje en de meerderjarige opdrachtgever (de `Koper`), op het ogenblik dat de orderbevestiging bij de opdrachtgever op het scherm verschijnt. Ieder die een bestelling plaatst bij Het Girafje , verklaart zich akkoord met deze verkoopsvoorwaarden.

Het elektronisch bewijs (bijvoorbeeld : e-mail, backups, ...) wordt door alle betrokken partijen aanvaard binnen het kader van de verkoopsovereenkomsten en relaties.

Artikel 3. Bestelling
Door een bestelling bij Het Girafje te plaatsen geef je te kennen akkoord te gaan met de verkoops-, leverings- en betalingsvoorwaarden.

Artikel 4. Prijzen en productinformatie
Al onze prijzen zijn in Euro, inclusief 21% BTW, exclusief verzendingskosten. Alle prijzen gelden per stuk, tenzij anders is aangegeven. Verzendingskosten worden duidelijk apart aangegeven. Voor een bestelling gelden altijd de prijs en de actie die op het moment van bestelling worden vermeld. Het Girafje houdt zich het recht voor de prijzen van de producten en de productinformatie te wijzigen en te corrigeren. Indien korte tijd later een al aangeschaft product afgeprijsd blijkt te zijn, kan er geen aanspraak worden gemaakt op terugbetaling van het prijsverschil.

Het Girafje tracht de productomschrijvingen en het fotomateriaal zo duidelijk en correct mogelijk te maken. Informatie over de artikelen (bijvoorbeeld maten en materialen). De koper kan steeds bijkomende informatie verkrijgen door contact op te nemen met Het Girafje via mail of contactformulier. Steeds de mogelijkheid om te bezichtigen na afspraak.

De staat van alle artikelen die aangeboden worden op de website van Het Girafje verkeren in goede staat en zijn waarheidsgetrouw beschreven. Tweedehands artiekelen kunnen steeds gebruik sporen vertonen en dit is geweten en aanvaard door de koper. Beschrijvingen zijn steeds subjectief en kan afwijken van andere mening.

Alle tweedehands artikelen worden geprezen naar het het zelfde principe , kijkend naar de originele winkelwaarde , de staat en ouderdom.

Artikel 5. Betaling

5.1. Betaling via Bancontact/Mister Cash
Er kan eveneens worden betaald door middel van een Bancontact of Mister Cash kaart. De som wordt meteen van je rekening afgehaald en Het Girafje kan meteen beginnen met je pakje verzendklaar te maken.

5.2. Betaling via online banking (KBC)
Je kan, als KBC klant, bij het betalen ook gebruik maken van uw vertrouwde internet banking formule. Het Girafje biedt u de kans om onmiddellijk het geld op onze rekening over te maken gebruik makend van KBC online banking. Ook deze manier van betalen houdt in dat de betaling onmiddellijk bij ons wordt geregistreerd, waardoor de bestelling eveneens snel kan worden verzonden.

5.3. Betaling via online banking ( Belfius )
Je kan , als Belfius klant , bij het betalen ook gebruik maken van uw vertrouwde internet banking formule. Het Girafje biedt u de kans om onmiddellijk het geld op onze rekening over te maken gebruik makend van Belfius online banking. Ook deze manier van betalen houdt in dat de betaling onmiddellijk bij ons wordt geregistreerd, waardoor de bestelling eveneens snel kan worden verzonden.

Artikel 6. Voorraad

Wij werken voornamelijk met tweedehands artikelen waardoor wij slechts een beperkt aan van elk artikel in voorraad hebben ( vaak slechts één stuk ). De artikelen zijn gelijktijdig te koop via verschillende kanalen ( facebook - winkel te westerlo - enz. ). Verkoop tijdens de openingsuren hebben steeds voorrang op de online verkoop. Het is dus mogelijk dat een bepaald artikel niet meer beschikbaar is voor verkoop ( ondanks dat op de webshop een andere voorraad aangegeven is ). De koper aanvaard dit en ziet af van enige vorm van vergoeding van schade die hij hierdoor geleden zou kunnen hebben.
Het Girafje zorgt uiteraard onmiddellijk voor een terug betaling bij dubbele verkoop. Het Girafje doet zijn uiterste best om de stock zo goed mogelijk aan te passen. Hierdoor kan soms de webshop offline gehaald worden zodat wij alle voorraden kunnen aanpassen.

Artikel 7. Levering en Verzending

7.1 Levering
Het Girafje tracht een zo snel mogelijke levering te verzekeren. In 7.2 Leveringstermijn trachten we een indicatie te geven van onze levertermijnen. Deze termijnen zijn echter indicatief en worden louter als aanwijzing gegeven. Het Girafje kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen die worden opgelopen, buiten onze wil om.

De Koper bezorgt aan Het Girafje het leveringsadres. Wij zijn niet aansprakelijk voor foutieve leveringen of foutieve adresgegevens, eveneens niet voor de termijn die de koper nodig heeft om zijn artikelen in ontvangst te nemen. Indien dit adres foutief blijkt te zijn, valt dit onder de verantwoordelijkheid van de Koper en kunnen er extra kosten worden aangerekend.

In geval van niet-levering van de goederen worden de eventueel door de Koper betaalde sommen terugbetaald zonder interest of andere vergoeding.

De datum van eerste aanbieding van de producten zoals aangegeven door Bpost is daarom bepalend voor het berekenen van de termijnen van het herroepingsrecht van de Koper en zal aanzien worden als de datum van levering (zie verzenden en retourneren).

Het Girafje behoudt zich het recht om een aangekocht artikel niet aan de koper te leveren ( ondanks de overeengekomen verkoopovereenkomst ) omdat het artikel niet meer in voorraad blijkt te zijn (zie artikel 6 voorraad ) of omdat er een afwijkende staat is vast gesteld bij het artikelen. In deze gevallen zal Het Girafje de koper schriftelijk inlichten en de waarden van het artikel terugstorten.

Wanneer een pakket niet binnen de normale levertermijn op zijn bestemming is aangekomen , is de koper verplicht om Het Girafje zo snel mogelijk op de hoogte te stellen. Bij verlies van een pakket zullen wij zo snel mogelijk een onderzoek starten bij het betreffende transportbedrijf.

7.2. Leveringstermijn
Voor België: zodra we jouw betaling hebben ontvangen, wordt jouw pakje verzendklaar gemaakt. Binnen de 1 tot 2 werkdagen na ontvangst van jouw betaling versturen we je pakje, met behulp van Bpost .
Je ontvangt meteen een e-mail met daarin een tracking code, aan de hand waarvan je het pakje kan volgen en eventueel kan ingrijpen in het leverproces. Het pakje wordt door de postbode aan huis of in het gekozen postpunt afgeleverd, normaal binnen de 24u na verzending. Indien je niet aanwezig bent op het tijdstip van deze aflevering, ontvang je een schriftelijke kennisgeving in de brievenbus en wordt het pakket de dag nadien aangeboden in een postpunt in de buurt.

7.3. Verzendingskosten
Wij behouden ons het recht voor om onze verzendingstarieven aan te passen indien nodig. Verzendingskosten staan steeds duidelijk vermeld op uw orderbevestiging en op uw factuur.

7.3.1. België
Bestellingen vanaf 60,00 euro worden GRATIS verzonden. Voor een bestelling beneden dit bedrag betaalt u 4.70 euro ( postpunt ) of 5,70 euro ( aan huis ) verzendingskosten.

Artikel . Klachten en ruilen/retourneren van aangekochte artikelen
8.1.
Indien je niet tevreden bent over je aankoop of indien een artikel bij aankomst beschadigd is, dan bieden wij jou de mogelijkheid ons het artikel binnen een termijn van tien werkdagen na ontvangst van uw bestelling terug te bezorgen. Het artikel dient binnen een termijn van tien werkdagen in de originele verpakking te worden terugbezorgd, in onbeschadigde en ongebruikte toestand en voldoende gefrankeerd, samen met de pakbon en een ingevuld ruil- en retourformulier. Niet aangemelde of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen zullen niet worden gecrediteerd! Artikelen gekocht tijdens de soldenperiode , online veilingen of stockverkopen kunnen níet geruild of geretourneerd worden!

8.2.
Artikelen die ons worden terugbezorgd onder de voorwaarden zoals beschreven in punt 8.1, worden binnen een termijn van tien werkdagen door ons terugbetaald. Verzendingskosten, door ons of door jou gemaakt, worden niet terugbetaald, je ontvangt dus de aankoopprijs min het bedrag van de verzendingskosten. Betreft het een artikel dat verkeerdelijk werd geleverd door Het Girafje, dan nemen wij de kosten voor verzending wel op ons.

8.3.
Wij behouden ons het recht voor retourzendingen te weigeren bij het vermoeden dat de artikelen reeds zijn gebruikt of bij vermoeden van schade aangebracht door schuld anders dan Het Girafje of de leverancier van het artikel.

8.4.
Wij controleren onze artikelen voor we deze versturen en zorgen voor een degelijke verpakking, de klant verbindt zich ertoe de bestelling te controleren bij levering. Aanvaard nooit verpakkingen die duidelijk beschadigd zijn bij het transport en controleer jouw zending onmiddellijk bij ontvangst! Wij controleren iedere zending voor ze de deur uitgaat. Indien je toch schade vaststelt aan de door jou bestelde artikelen, dan vragen wij je ons daarvan onmiddellijk op de hoogte te brengen, indien mogelijk vragen we ook ons een foto door te mailen van het beschadigde artikel. Gooi nooit de postverpakking weg voor je hebt vastgesteld dat jouw zending in goede staat is en stuur nooit een reeds ontvangen pakket terug zonder ons vooraf te contacteren!

8.5.
Indien je een klacht hebt, stuur ons dan gerust een e-mail (info@hetgirafje.be). Iedere klacht wordt serieus behandelt en we trachten samen tot een voldoening gevende oplossing te komen.

Artikel 9. Het herroepingsrecht

Je hebt als consument het recht om ons mee te delen dat je afziet van de aankoop (wettelijke bepalingen in verband met verkoop op afstand, opgenomen in de Wet van 6 april 2010), zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 kalenderdagen ( 10 werkdagen ) vanaf de dag die volgt op de levering. Indien je je op deze mogelijkheid wil beroepen, moet je de goederen op eigen risico en kosten terugsturen naar Het Girafje, Schaapsdries 2, 2260 Westerlo ( zie Herroepingsrecht Formulier onderaan de pagina )

Artikel 10. Cookies
Het Girafje maakt gebruik van cookies. Cookies bestaan uit een standaard internet technologie die het mogelijk maakt bepaalde informatie op te slaan en te ontsluiten op het systeem van de gebruiker. Cookies kunnen niet worden gebruikt om personen te identificeren, een cookie kan slechts een machine identificeren. Iedere internetgebruiker kan zijn computer zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd. Indien uw computer geen cookies accepteert is het mogelijk dat u problemen zult ondervinden tijdens de bestelprocedure. Mocht dit het geval zijn dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen zodat wij u bestelling alsnog kunnen invoeren.

Bestellen bij Het Girafje vereist dat je ons je klantgegevens bezorgt. Het Girafje gebruikt deze gegevens voor de administratie van je bestelling, het beheer van bestellingen, leveringen en facturen, het opvolgen van betalingen, en tot slot voor marketing en reclamedoeleinden, in zoverre dat je voor dit laatste je akkoord hebt gegeven tijdens het bestellingsproces. Je hebt ook steeds het recht om af te zien van de reclame- en marketingacties.Je gegevens worden niet doorgegeven, verhuurd of verkocht aan derden. Je hebt als Koper steeds recht op inzage en verbetering van deze gegevens. Op verzoek (info@hetgirafje.be) zal Het Girafje je gegevens uit onze database verwijderen. Onze volledige privacy policy kan u terug vinden onderaan de pagina.

Artikel 11. Eigendomsrecht
Het Girafje blijft volledig eigenaar van een verkocht artikel tot het moment waarop de koopprijs volledig is voldaan.

Artikel 12. Scheidbaarheid
Indien een artikel van deze voorwaarden wordt nietig verklaard, zal deze nietigheid de geldigheid van de overige artikelen niet aantasten.

Artikel 13. Toepasselijk recht
Op alle overeenkomsten tussen Het Girafje en opdrachtgever is het Belgisch recht van toepassing. De Belgische rechtbanken zijn exclusief bevoegd.



(Download de Algemene voorwaarden als PDF bestand.)

Gratis afhaal

- Afhaal te Westerlo Oosterwijk 

na afspraak

Verzendkosten 

- Postpunt naar keuze € 4,70 

- Naar thuisadres € 5,70 

Gastenboek

Nog geen berichten geplaatst.
Plaats een bericht

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden
© 2019 Het girafje pre-loved & new | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.