Navigatie

Algemene werkwijze

Verkoop onder consignatie bij Het Girafje , hoe werkt het juist?

Stap 1 : Afspraak maken.

Afspraken kunnen gemaakt worden op 2 manieren.

Telefonisch : Op het nummer 0493/566.403 en dit tijdens de openingsuren.

E-mail : info@hetgirafje.be kan op elk moment van de dag en worden zo spoedig mogelijk beantwoord met beschikbare data.

Vanaf 2019 kan er worden binnengebracht van maandag tot en met vrijdag. Dit telkens op afspraak. Indien onmogelijk kan er steeds gekeken worden voor een andere inbrengdag. Graag dit even vermelden bij contact.

Wij werken met een maximum inbreng van 50 kleding stuks per afspraak.   ( Setjes tellen als 1 stuk ). Dit om de verwerking sneller te laten plaatsvinden.

Babyartikelen , decoratie , boeken , speelgoed enz. mogen heel het jaar door binnen gebracht worden ( op afspraak ) en hebben geen beperking op het aantal stuks.

Stap 2 : Nakijken en uitsorteren artikelen.

Voor u langskomt kijkt u best even alle kleding na. Zodat deze zeker in zeer goede staat worden binnengebracht.

Waar op letten :

  • Enkel recente merkkledij ( max. 2 jaar oud! )
  • Alle kledij dient fris gewassen en gestreken te zijn. ( ook kledij die al even opgeborgen zit in opbergboxen / zakken dienen extra opgefrist te worden.)
  • Is afkomstig uit een frisse omgeving (rookvrij !) .
  • Wordt ingeleverd zonder vlekken , verkleuringen , breuken in de prints en mogen niet opgewold zijn.
  • Ritsen en knopen ( drukknopen – schuifknopen enz. ) dienen prima te werken. Naamlabels zijn vooraf verwijderd.
  • Maatlabels dienen aanwezig te zijn in de kledij.
  • Baby-en kinderschoenen worden enkel aangenomen als deze in nieuwstaat verkeren. Nieuw of amper gedragen.
  • Speelgoed, boeken en babyartikelen dienen volledig , in werkende staat en volledig gewassen en afgewassen te zijn.

Kledij , schoenen , speelgoed of artikelen die hier niet aan voldoen kunnen helaas niet worden aangenomen.

Indien er door ons nog kledij dient gewassen en/of gestreken te worden , zal hiervoor €1,25 / kledingstuk worden aangerekend ( ook al wordt dit uiteindelijk niet verkocht! )

Hier geldt de leidraad : “ Wat zou u zelf nog aankopen?”

Stap 3 : Voorbeeld merken.

Lily Balou – Limon – Fred & Ginger – Kik*Kid – Maxomorra – Molo – Anne Kurris – Tapete – 4 Funky Flavours – Someone – CKS – Mini Rodini – Filou – Petit Bateau – Lebig – Woody – Albababy – Albakid – Ba*Ba – Bobux – Stones & Bones – Wild – Katvig – Ebbe – Fresk – H.J.O.R.T.H. – Froy&dind – Kitzhübel – nOeser – Mundo Melocotón – Moonkids – House of Jamie – Iglo & Indi – Petit Sofie Schnoor – Smafolk – Six hugs and rock ’n Roll – Ugg – ….

Confectie kleding nemen we beperkt aan ( ZARA – JBC – H&M ,… ) GEEN basic enkel kleding die in het oog springt met label of absolute nieuwstaat!

Wij aanvaarden geen WIBRA, ZEEMAN , PRIMARK, of kleding die merkloos zijn.

Stap 4 : Verpakking – klaar maken voor binnenbreng.

Alles dient verpakt te worden in plastieken of kartonnen dozen. Zo blijft alles overzichtelijk en netjes. Max 2 dozen per binnenbreng afspraak. Meerdere dozen? Graag even een seintje vooraf. Zodat ik voldoende plaats kan voor zien.

Plastieken dozen worden na nazicht terug meegegeven. Kartonnen dozen worden niet meer bijgehouden. ( tenzij u dit expliciet vraagt. )

Stap 5 : Inname kledij en artikelen.

U brengt de artikelen op het afgesproken tijdstip binnen bij Het Girafje.

Ik maak een eerste , maar nog geen definitieve, selectie op het ogenblik van inname. Dit kan niet altijd gegarandeerd worden wegens verschillende factoren ( behelpen van klanten , opendeurdagen , .. )

Binnen een redelijke termijn na inbreng ( de snelheid van het verwerken van de binnengebrachte ladingen is afhankelijk van drukte in de winkel, het nageleefd hebben van de voorwaarden, … ) ontvangt u via e-mail een “Aankoopfactuur” van de artikelen die via consignatie in verkoop komen bij Het Girafje. Hierop staat alles gedetailleerd vermeld en met steeds de prijs die u krijgt na verkoop. ( 50% van de verkoopprijs in de winkel )

Indien er nog kledij niet aanvaard werd zal dit worden gemeld in de verzonden e-mail.

Stap 6 : Verkoop.  

De verkoopprijs : De verkoopprijs wordt bepaald aan de hand van enkele criteria

  • Kwaliteit van het stuk
  • Staat
  • Nieuwprijs van het stuk

Verkoopstermijn : Alle artikelen blijven met een maximum van 6 maanden te koop aangeboden in Het Girafje. Het termijn hangt af vanaf wanneer de artikelen worden aangenomen.

Lente – zomer  ( begin januari – einde mei )

Herfst – winter ( begin augustus  –  half november )

Solden en kortingen : Tijdens het jaar kan Het Girafje kortingen aanbieden tot -30%.

Bij veilingen wordt het startbod gekozen aan de hand van de verkoopprijs. Dit is meestal de helft ( het deel dat u normaal krijgt na verkoop ) , soms kan dit een beetje hoger / lager zijn om een mooi rond getal te hebben als startbod.

Tijdens de solden periode ( januari, juli en koppelverkoop periode )  kunnen er kortingen gegeven worden tot -50%. Dan ontvangt u 25% van de verkoopsprijs , dus de helft van de helft. Indien u dit niet wenst dient u dit aan te geven op het consignatie formulier. Kledij en artikelen die niet in solden mogen dienen voor de start van de solden periode opgehaald te worden. Hiervoor dient uzelf een afspraak te maken.

Alle verdere info over solden , acties en veilingen kunt u steeds terugvinden op onze facebookpagina www.facebook.com/hetgirafje .

Vroeger ophalen van artikelen : Bij het vroeger ophalen van bepaalde artikelen zal Het Girafje een compensatie van 20% aanrekenen op de verkoopprijs van dat bepaald artikel. Dit voor het geleverde werk en de gemiste kans op verkoop.

Stap 7 : Wat brengt het op ?

50% – 50% :  Bij het Girafje ontvangt u na verkoop 50 % van de vooropgestelde verkoopprijs. Dit bedrag vindt u steeds terug op uw overzicht.

Uitbetaling verkochte goederen : U kan tijdens de openingsuren steeds een overzicht vragen. Echter betalen wij geen bedragen meer uit zonder afspraak. Heeft u toch geen afspraak gemaakt dan kan u steeds bij aankoop in de winkel het verdiende bedrag in vermindering laten brengen.

Na afspraak kan uiteraard het verdiende bedrag opgehaald worden. Zo hopen wij de kans op diefstal kleiner te maken.

Stap 8 : Niet aangenomen artikelen.

Niet aangenomen artikelen dienen 14 dagen na ontvangst van het “Aankoopfactuur” worden opgehaald bij Het Girafje.

Dit kan enkel en alleen na afspraak. Alle artikelen staan netjes opgeslagen in mijn werkkamer. Waar ik tijdens de openingsuren niet naar toe kan gaan. Tijdens de openingsuren blijf ik steeds in de winkel , deze kan op geen enkele manier onbemand achtergelaten worden.

Stap 9 : Niet verkochte artikelen – einde verkoopperiode.

Aan het einde van de verkoopperiode ontvangt u een e-mail. Hierin wordt u gevraagd een afspraak te maken voor het ophalen van de niet verkochte artikelen. Wij vragen u om een afspraak vast te leggen binnen de periode van 14 dagen na verzenden van deze e-mail.

Stap 10 : Niet opgehaald artiekelen.

Niet aangenomen of niet verkochte artikelen die niet tijdig binnen de periode van 14 dagen zijn opgehaald worden door Het Girafje geschonken aan een goede doel naar keuze. U krijgt hierover geen herinneringsmail toegestuurd.

Reclame.

Het Girafje maakt steeds reclame via allerlei mogelijke kanalen : Facebook , instagram , website , drukwerken , stockverkopen , veilingen , …  Dit om de verkoop te blijven stimuleren.

Maar de beste reclame komt uiteraard van onze klanten zelf! Daarom zouden wij het zeker appreciëren als u Het Girafje en zijn werking op een positieve manier zou kunnen aanbrengen bij u familie en vrienden. Dit kan uiteraard mondeling en via sociale media.

CONTACTGEGEVENS

De aanbrenger vult zijn contactgegevens in op de consignatie-overeenkomst. Hij/zij dient bij wijziging van zijn gegevens Het Girafje op de hoogte te brengen zodat hij/zij steeds gecontacteerd kan worden.

Aansprakelijkheid.

Schade of diefstal : Het Girafje zal alle artikelen met de nodige aandacht en respect behandelen. Echter zijn wij niet verantwoordelijk voor mogelijke schade of diefstal berokkend door derden.

Voorafgaande algemene voorwaarden zijn enkel geldig bij consignatie verkoop bij Het Girafje ( BTW-nummer BE 0535 540 364 ) te Westerlo , Schaapsdries 2.

Indien u nog vragen heeft mag u mij steeds contacteren.

© 2019 Het girafje pre-loved & new | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.